手芸家のアメリカ暮らし
<< June 2017 | 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 >>


Loved candies more than cheese! / チーズよりお菓子でしょ、やっぱり。


先週、うちの子ねずみはハロウィーン三昧で、世界で一番ハッピーな子ねずみだった模様。

Our baby mouse was the happiest mouse in the world last week.

日曜には近くの動物園の「Zoo Boo!」という毎年恒例のイベントに出かけ、木曜にはミシガンのダイアモンドレイクでいとこのお兄ちゃんたちと「Trick or Treat」。土曜日には、うちの近所と、夏まで住んでいた家のご近所まで出かけてお菓子を集めました。そして昨日の日曜日には、お向かいのお宅が裏庭のデッキを完成させたということで、お披露目の「s'more(マシュマロを焚き火で焼いてグラハムクラッカーではさんだもの) パーティー」に招かれておいしい思いをしました。

There was a Halloween event called "Zoo Boo" at the Zoo nearby on last Sunday. Nina was too busy collecting candies so she didn't look animals very much. On Thursday, we went to Diamond Lake in Michigan for trick or treating with Nina's cousins, and Friday was the day for trick or treating of our neighborhood. We also tried to see some friends in our former neighborhood. And I was able to see some familiar faces and talk with them. It was nice to know how they are doing lately. The family living across the street finished building the deck in their backyard, so they had a "s'more" party and invited us and other neighbors. Nina had two s'mores and it made her weekend perfect.

なんだか親のほうもあわただしく、1週間があっという間に過ぎました。



ご近所のかぼちゃお化け。何か言いたそうなユニークな顔立ちですね。

Don't you think this pumpkin seems to have something to say?


↓ランキングに参加しています。ポチポチっと、よろしくお願いします。

ファイブ ブログランキング
 

POTAWATOMI ZOO(ポタワトミ動物園)
080522
JUGEMテーマ:育児

大きなトラと大接近の子供を見てギョッとされた方、ごめんなさい!ガラス越しなのでご安心ください。昨日、お友達といっしょに、近くのポタワトミ動物園に遊びに行ってきました。去年は、まだ動物には全然興味を示さなかったのに、この一年で本やテレビなどから、いろんな動物の知識を得たのですねー。なんだかんだとしゃべりながらおもしろそうに観察してました。怖がる子もいるというのに、ムスメは巨大猛獣たちを「パットパット(なでなで)した〜いハート」と残念そう。

↓ランキングに参加しています。ポチポチっと、よろしくお願いします。

ファイブ ブログランキング
 

続きを読む >>